yanniekendionne.reismee.nl

pompoenbladeren zijn best lekker

lieve mensen,

we leven nog steeds, gaat prima dus!

de eerste avond in Hanoi bij een vriendin van Wieger geslapen, echt heel spannend want er zaten overal kakkerlakken hahaha maar t was wel heel aardig van haar en ze heeft ons de stad laten zien. de dag erna het revolution museum gezien en met wat leuke vietnamezen gepraat. daarna de nachttrein naar Sa Pa genomen, uiteraard lekker vies maar we hadden deze keer tenminste een bed. in de ochtend met het busje naar Sa pa zelf en toen zijn we daar neergeplempt in de regen. meteen een geweldig mooie poncho gekocht die over onze backpacks paste waardoor we er uitzagen als: aliens/quasimodo(of hoe zeg je dat).onzeeerste indruk was, dat we in een schilderij terechtgekomen waren, zo mooi!

daarna zijn we naar het toeristengebeuren gegaan om een mooie kaart te kopen met de trekkingroutes erop. die vrouw daar probeerde ons eerst nog wijs te maken dat we echt een gids nodig hadden omdat we anders nergens konden slapen maar daar hadden we geen zin in. eenmaal op pad waren we natuurlijk 10x verkeerd gelopen, viel dus best mee! onderweg naar een berg dorp kwamen twee Zao vrouwen met ons mee lopen die ons de weg een beetje wezen. na 4 uur berg op berg af( wel met een geweldig uitzicht) kwamen we aan in het dorp en toen hebben we gevraagd of we bij een van die vrouwen mochten blijven slapen. we waren serieus in de middeleeuwen beland. die vrouw woonde op een berg in een houten hut met de hele familie. er was een vuurplaats voor het eten en de vloer was gewoon aangestampte grond. wij mochten in het bed slapen dat bestond uit een houten plank. verder werd er een big voor ons geslacht en hebben we pompoenbladeren en rijst als ochtend en avondeten gekregen. in de ochtend kon Yanniek echt geen rijst naar binnen krijgen en toen we in de avond in slaap waren gevallen bleek het pas 7 uur in de avond te zijn hahaha. maar goed het was wel echt geweldig om te zien hoe die mensen leven.

nu zijn we nog een dag verder en hebben in 2 dagen ongeveer 50 km gelopen, verder hebben we ons gewassen in de rivier dus we zijn lekker frisjes!

dikke zoen uit de rimboe,

Judith

Je hebt nu wel alle kanten meegenmaakt, de Luxe vakantie in het Resort en in de rimboe bij de mensen thuis. Leuk hoor!

dikke kus X

Patrick

Wouw dames! respect voor jullie!
veel plezier nog de komende 2,5 week!

x