yanniekendionne.reismee.nl

Hello teacher!

good morning,

wij zijn nu officieel de leraressen in Sa Pa. overal waar we komen, rennen die kinderen naar ons toe haha. we werken op een schooltje waar de kinderen engels leren en een handicrafts en schrijven en rekenen. in nederland gaan we kijken of we misschien wat sponsoren kunnen vinden omdat de vrouw die het organiseert de huur voor maar drie maanden kan betalen. daarnaast slapen en eten veel van de kinderen daar ook.

de meeste kinderen in de school zijn tussen de 8 en de 40 (twee vrouwen van 40 leren ook engels) en ze leven hier in Sa Pa op straat om dingen te verkopen terwijl hun ouders ergens 2 uur lopen vandaan in een village wonen. we hopen echt dat de school kan blijven bestaan want op deze manier hebben de kinderen eten en drinken, een douche(de meeste kinderen stinken verschrikkelijk) en een plek om naar toe te gaan 's nachts. daarnaast leren ze ook nog eens iets waarmee ze later kunnen overleven. de meeste kinderen hebben nog nooit een pen vast gehouden dus het is een hele uitdaging. daarnaast zijn we de school ook aan het renoveren. we zijn de wanden aan het schuren en verven om te zorgen dat het er ook van buiten wat beter uit ziet.

het is nu 8 uur in de ochtend en ik(yanniek) ga samen met Glenn(onze hippievriend) naar de school. dionne slaapt nog lekker door maar ja dat lukt mij helaas nog steeds niet. zometeen even pork noodle soup eten en dan aant werk.
dikke zoen vanuit Sa Pa
p.s. heb echt geen idee waar deze scheve letters vandaan komen.

Patrick

heej,
Ik hoop echt dat jullie sponzoren kunnen vinden! Echt goed van jullie:)

suc6

patrick

joke en wieger

hallo meiden!
Wij zijn super trots op jullie! Zo zie je wat je allemaal kunt betekenen voor de mensen hier.
Wat mogen wij blij zijn dat we in Nederland zijn geboren. Dat we naar school hebben kunnen gaan en in een behoorlijk huis gewoond hebben. Meer mensen zouden zich dat moeten beseffen. Joke en Wieger

yanniek

ja inderdaad! het is heel fijn om wat te kunnen doen. we hopen echt dat we wat geld bij elkaar kunnen sprokkelen om te zorgen dat het kan blijven bestaan.

dikke zoen

Jonas

Het is tof om alles mee te kunnen volgen. Lijkt mij een hele uitdaging om daar les te geven. Moet schitterend zijn om dat te kunnen doen. Veel succes en genot nog. Toedeloe

Chantal

Hee,
Sorry dat ik even niks liet horen:P
maar ik heb wel al je verhalen gelezen.
Vet goed van jullie!!
en 't lijkt me ook heel erg leuk om te zien dat je ze
echt kunt helpen enz.!
dikke kus!

hesley

Hoeveel geld heben ze dan nodig elke maand?

yanniek

nou de huur is iets van 100 dollar, en de meisjes eten en slapen daar ook + dat er schriften en pennen en een verwarming moeten komen voor in de winter. en sommige kinderen hebben zulke smerige kleren en stinken zo erg dat een paar truien ed. ook geen kwaad kunnen. er zijn een aantal mensen hier in sapa die al elke maand wat doneren. en de eerste drie maanden huur is door een kroeg hier in sapa betaald maarja er moet nog zo veel gebeuren. we zijn nu bezig om de kapotte ramen te vervangen omdat het in de winter 0 graden is en wij kopen vandaag wat kleren en andere spulletjes die echt nodig zijn.

dikke zoen!

p.s. hoe is het op werk?