yanniekendionne.reismee.nl

terug uit het noorden.

lieve mensen,

onze laatste dagen in sapa waren echt geweldig, we hebben elke dag les gegeven en de laatste dag nog kleren en andere spullen voor de meiden gekocht. we hebben twee brieven gekregen waarin ze hebben geschreven dat ze ons heel erg gaan missen echt super lief! verder zitten onze armen nu vol armbanden die ze zelf gemaakt hebben. het was echt heel zielig dat de kindjes die wij lesgaven moesten huilen toen we weggingen, maar we hopen dat er snel weer nieuwe mensen komen om daar te helpen.

eindelijk weer terug in hcmc! nadat we vanuit sapa met de slaapbus(dionne slaapt, yanniek ligt wakker) naar hanoi zijn gegaan hebben we de vriendin van joke en wieger opgebeld en mochten we daar weer een nachtje slapen. overdag hebben we lekker geshopt in hanoi en even onze tour naar halong bay geregeld. MET KAYAKING! dus de dag er op om 8 uur(vietnamese tijd 9 uur) met het busje naar halong bay. af en toe een halve meter door de lucht zweven omdat die man niet snapt dat je misschien iets zachter moet rijden wanneer er bulten en kuilen in de weg zitten haha. maar goed uiteindelijk in halong city en onze 'grappige ' tourguide had al een paar opmerkingen gemaakt waardoor iedereen zich kapot schaamde(inc het stelletje waarover het ging). eenmaal op de boot hebben we lekker gelunched en een beetje van het uitzicht genoten. daarna twee grotten bezocht. waarna de tourguide besloot het zelfde stelletje belachelijk te maken met seksuele opmerkingen. helaas voor hem lachte er niemand en begon iedereen weg te lopen. Yanniek heeft hem toen gezegd dat hij zijn excuses moest gaan aanbieden aan dat stelletje en dat hij verschrikkelijk onbeschoft aan het doen was. hij dacht dat het aan haar lag en zei dat ze haar mond moest houden omdat ze asociaal was en onaardig. maar goed zo heb je een goed beeld van de rest van onze tour, al heeft hij later de rest van de mensen ook gezegd dat hij niet meer met hen wou praten en dat ze hun mond dicht moesten houden.

volgende bericht: er is een storm op komst. wil iedereen terug naar halong city en van cat ba Island weg.

fijn!

onze tour: 3 dagen 2 nachten. 2 grotten, 4 uur kayaking, een trektocht door het national park op cat ba en een hotel daar hahaha. wij hebben catba niet gehaald, wel een nacht op de boot geslapen en om 7 uur ontbijt en toen alle vluchtelingen van catba opgehaald en terug naar halong city. O ja,.. hij had ons de eerste dag, vlak voor het onweer, nog even 5 minuten laten kayakken zodat we daar geen geld meer terug voor konden vragen.

op zich was het goed dat we weg gingen, aangezien er een orkaan langs Halong bay kwam hahaha.

helaas voor ons kregen we ipv de 50% die op het briefje staat, maar 20 % van ons geld terug. wel heeft iedereen onze tourguide aangeklaagt hahahaha. dus toch nog een dagje hanoi, dan maar weer shoppen!.