yanniekendionne.reismee.nl

laatste dag in Ho Chi Minh

lieve mensen,

vandaag is ons laatste dagje in Ho chi Minh voor een tijdje. we zijn gistermiddag nog naar een weeshuis voor disabled children geweest, en het was echt verschrikkelijk zielig. er liggen daar kindjes die in de steek zijn gelaten omdat ze het agent orange syndroom hebben. kinderen waarvan de benen en armen het niet meer doen en die dus de hele dag op bed liggen en alleen aandacht krijgen wanneer er eten naar binnen wordt gepropt of wanneer ze verschoond worden. verder is er niemand die langskomt of met ze speelt. een kindje was blind en lag in zijn bed en toen ik (yanniek) zijn handje pakte, trok hij zich omhoog sloeg zijn armen en benen om me heen en liet me niet meer los. echt hartverscheurend.

in de avond zijn we in de compound van de rich peoples geweest, oa de nederlandse consul woont daar in een vila van 10.000 euro per maand. we hebben daar heerlijk gegeten aan de rivier (ZALM!).

vandaag zijn we vroeg opgestaan om nog wat bij het consulaat af te leveren. daarna hebben we op zo'n chill fiets een tour gemaakt door chinatown en daar de markten en tempels bezocht. echt heel erg mooi. op die markten zijn tijgerpenissen en andere lekkere?? dingen te verkrijgen.

uiteindelijk wilden onze gidsen ons nog een oor aan naaien door een dubbel zo hoog bedrag te noemen, maar we zijn ondertussen redelijk thuis in de manier van doen hier, dus dat ging mooi niet door!

dit zal voorlopig ons laatste berichtje zijn omdat we morgen om half 8 in de ochtend vertrekken naar Mui Neh en vandaar uit door naar Nha Trang, Hoi An en Hue.

tot snel!

Hesley

Hoi wereldreizigers,
Wat hebben jullie al veel meegemaakt in zo'n korte tijd.het lijkt mij hartverscheurend die weeskinderen zo te moeten zien.Vast het gevoel gehad om ze mee te nemen naar Nederland.Het verschil tussen arm en rijk is dan wel heel groot. Morgen naar een nieuwe bestemming,spannend meiden.Heel veel plezier en doe .......... voorzichtig,sorry maar kan het toch niet laten.Wij gaan de 9de weg en komen de 28ste terug. Dikke kus en heel veel knuffels, love you

Judith

Nou meiden, ik dacht die zitten de eerste maand veilig in Ho Chi Ming, maar nee hoor gelijk al trekken door Vietnam. Niks geen maand werken!
voorzichtig hè, ( We blijven toch moeders :)! ) pas op voor oude kerels van 45 haha! En ook veel plezier. xxx