yanniekendionne.reismee.nl

troubles in paradise

tja en dat mag je de grens niet over.

na een boottocht van 8 uur door de mekong kwamen we aan in cambodja. ondertussen hebben we slangenalcohol met dooie vogel gedronken en kokosnotentoffees gegeten. eenmaal pnhom penh aangekomen, zijn we naar het park gegaan langs de rivier en hebben daar lekker gegeten en in de avond met de locals gesport(dat wil zeggen dansen in het park). de dag erna zijn we naar de Choeung Ek Killing fields geweest met de tuk tuk en daarna naar S-21 waar de gevangenen van Pol Pot gevangen gehouden werden, het was heel indrukwekkend.

in de middag hebben we onze busreis vervolgd naar Siem Reap en daar hebben we in de avond de night market bezocht. de ochtend erna zijn we om 8.00 naar Ankor vertrokken en hebben daar alle boeddhistische en hindoeistische tempels gezien, in de middag zijn we naar de grootste tempel geweest(helaas regende het toen heel erg). in de avond hebben we een Apsara show bezocht en lekker gegeten. verder waren Rik en Jonas(twee klasgenoten van Yanniek) ook in Siem Rea. helaas hebben we ze door wat miscommunicatie niet meer gevonden. wel hebben we de pubstreet gevonden dus het werd heerlijk grappige avond met wat Belgische jongens.

vandaag de bus terug genomen naar Pnhom Pen en er achtergekomen dat we niet door kunnen naar HCMC omdat Dionne een Single entry visum heeft. heel vervelend want we hadden nog gevraagd of we dat aan de grens konden regelen en dat was zogenaamd mogelijk. het allerfijnst is dat onze gids in Ankor vertelde dat Cambodja en Thailand op het punt van vechten staan, dus opzich willen we wel weer weg hier. t schijnt dat er een tempel is bij de grens van Thailand die volgens het werelderfgoed op de lijst moet maar van Thailand mag hij niet op naam van Cambodja staan... dus dan gaan we met zijn allen vechten toch? logisch!

positief is dat we wel gratis in het hotel kunnen verblijven omdat we de man van de tour een schuldgevoel hebben aangepraat, hihi.!

allemaal een dikke zoen en we bellen!

Maike

Jeetje wat balen zeg! Een spannend boek is er niets bij. Hoop dat er gauw een oplossing komt. Ik duim voor jullie!!
Kus

yanniek

ja echt hahahaha hebben wij weer, serieus verzin je ook niet. maar goed we maken er het beste van en als we terug zijn kunnen we er weer om lachen ! xx

Kirsten

Tsja, daar wordt je idd niet blij van. Hopelijk kunnen jullie weer snel terug naar het veilige Vietnam in dat opzicht. Superleuk trouwens om zo jullie belevenissen te lezen. Ik moest ook echt enorm lachen om dat verhaal van dat foodfestival. Ik zie Yanniek al helemaal voor me al Frau Antje whahahaha.

Meiden veel plezier en geniet ervan