yanniekendionne.reismee.nl

zondag

Goedemorgen!

Het is al weer zondag! Tijd gaat echt super snel hier, gister ochtend hadden we een gesprek met kate, een vrouw voor wie ik (dionne) eerst zou gaan werken bij summer activiteiten, maar dat heeft ze afgezegd, het gaat niet meer door. Die vrouw doet hier allemaal verschillende dingen, ze werkt voor een architecten bureau en ze heeft een kunst winkel. Ze wou ons strikken voor de kunst winkel, maar daar komt bijna nooit iemand en dan zouden we de hele dag binnen zitten dus dat hebben we maar afgezegd.

Gister hebben we een planning gemaakt, dinsdag 6 July vertrekken we naar Hue, met een bus, waar je onderweg kan uitstappen waar je wilt, die dag erna om dezelfde tijd komt die bus weer dan kan je weer instappen. Na weken gaan we weer terug. Van 21 tot 25 zijn we dan bij het foodfestival. Dan een paar dagen naar codai tempel en naar cuchi tunnels.

van 03.08 tot 8.08 zitten we in een villa, die joke en wieger gewonnen hebben. Het is voor 8 personen, in vung tau, met zwembad, aan het strand. voor foto's kijk maar even op www.sanctuary.com.vn

En daarna vliegen we voor 2,5 week naar hanoi, om naar ha long bai, sappa en hanoi te gaan!

Zo hebben jullie beetje overzicht waar we steeds uithangen, vanavond om 10 uur (5uur voor jullie) zullen weonline zijn op skype en msn als je ons wilt spreken!

Vanochtend hebben we motor gereden, ze zien eruit als scooters, maar het zijn toch echt motors! Super tof, het verkeer is hier echt raar, iedereen gaat gewoon oversteken wanneer die zin heeft, auto's toeteren als ze er langs willen maar we hebben het overleefd! En we zullen nog wel meer gaan touren. Misschien zelfs nog een keer naar de stad, waar het echt gekkenhuis is.

vanavond horen jullie meer van ons!

Liefss, Dionne & Yanniek

muggen, katers, en nieuwe vrienden

lieve mensen,

het is nu 9 uur in de ochtend, Ik(yanniek) ben al wakker en dionne ligt haar roesje uit te slapen. gisteren was een top dag. we zijn op zoek gegaan naar wat werk en we hebben nu van de 20e tot de 25e in Fung Tau werk op een international foodfestival, waar we de Nederlandse delegatie vertegenwoordigen (zullen ze blij mee zijn hahaha). alles wordt geregeld: hotel, boot er heen enz. super mooi dus! verder hebben we gister onze tenen, handen en alles onder handen laten nemen, dus we zijn super relaxed en de nageltjes zien er tip top uit, mooie backpackers dat wij zijn haha.

in de avond uiteraard VOETBAL! JAJA, overal in de stad werd voetbal gekeken maar in een van de kroegen waren ook nog eens alleen maar Nederlanders(foto's zijn onderweg;)). we konden meteen meemaken hoe de smerige oude mannen achter de minderjarige vietnamese barmeisjes aangingen en daar krijg je toch wel een beetje de rillingen van. helaas kwamen we er zelf ook nog achter toen een man van 45 jaar wel heel graag wat weddenschappen met mij af wou sluiten. uiteindelijk hebben we hem toch duidelijk moeten maken dat hij die onzin maar bij een vietnamees meisje uit moet proberen.

naast vieze oude mannen van 45, hebben we ook andere backpackers ontmoet, heel erg leuk om met die mensen te praten en we weten nou weer een beetje beter waar we heen willen. super gezellig ook omdat we met zijn tienen waren en dan in voetbal toch wel op zijn best!

vandaag gaan we naar backpackersstreet en dan gaan we een planning maken voor aankomende tijd. waarschijnlijk zullen we volgende week 2 weken op pad gaan en dan terug komen voor het foodfestival.

oja muggen.... je ziet ze nergens maar ik heb nu al vier eieren op mijn been. dionne heeft er nog geen last van dus dat is fijn omdat zij ook allergisch is.

voor nu een dikke zoen en we houden jullie graag op de hoogte!

warmte!

lieve mensen,

het is nu 8 uur in de ochtend en we zijn klaarwakker, nu al is het hier bloedje heet en voor het eerst schijnt de zon ook echt.

gisteravond zijn we lekker uit eten geweest en hebben inktvis, rijstdingen, kreeft, wraps met onbekende flubber er in en andere vietnamese dingen gegeten, heel apart maar wel erg lekker!verder hebben we door de stad gewandeld en hebben we gezien dat werkelijk iedereen op straat leeft, we hebben een tijdje bij een oud vrouwtje ergens aan de kant van de weg gezeten en hebben net als alle vietnamezen een beetje buiten gechilled.

in de avond zijn we naar een kroeg gegaan met live muziek, super leuk, Engels gezongen met een vietnamees accent haha, ook hier zitten alle vietnamezen op stoeltjes te chillen., wat een leven.

vandaag gaan we op zoek naar een simkaart voor dionne (yanniek heeft haar mobiel wel mee. alleen voor noodgevallen!: 0653887688) en uiteraard vanavond voetbal in het Hollandhouse!

tot snel, x

HO CHI MINH

lieve mensen,

na een reis van ongeveer 30 uur zijn we dan eindelijk aangekomen in Ho Chi Minh.

na eerst 4 uur in de auto gezeten te hebben, konden we in Frankfurt nog eens 4 uur op het eerste vliegtuig wachten. uiteraard werden we aan de kant gezet om gefouilleerd te worden! eenmaal in het vliegtuig hebben we 9 uur lang gechilled eer we in Beijing aankwamen. voor ons was het toen 5 uur in de ochtend dus we waren behoorlijk verrot. in Beijing werden we 4 keer in een andere rij gezet en 5 keer de verkeerde kant op gestuurd. wel kregen we een visum voor een dag dus we mochten van het vliegveld af. na een vermoeiende dag konden we om half 9 het volgende vliegtuig in naar Ho Chi Minh. midden in de nacht werd iedereen uit het vliegtuig geschoven omdat de chinezen zin hadden om nog even wat leuke stempels in ons paspoort te zetten. 1 uur later konden we Nanning weer verlaten en mochten we het vliegtuig weer in.er was continu turbulentie volgens de crew maar wij hebben er niet zo veel van gemerkt. toen we in Ho Chi Minh ook de laatste tascontrole hadden doorlopen, konden we eindelijk rustig ademhalen, WE ZIJN IN VIETNAM! heerlijk, we werden opgehaald door Joke en Wieger en konden in de regen naar het huis rijden. nu kwart over 2 in de middag zijn we net wakker en nog een beetje daas van de reis. maar wat geweldig is het hier, keiharde onweer en een super mooi huis met jacuzzi YEEEAAAAHHh!.

een hele dikke kus en tot snel!

nog 2,5 uur!

lieve mensen,

nu nog maar twee en een half uur en dan vertrekken we uit dronten!

we zullen naar Frankfurt rijden en daar om 20.00 het vliegtuig pakken naar Beijing. In China moeten we 9 uur wachten en dan gaan we door naar Ho Chi Minh waar we opgehaald zullen worden door Joke en Wieger (tante en oom van Yanniek).

de spanning zit er goed in! gisteren nog even naar de stad om wat laatste dingen te halen, een paar van die allercharmantste teva sandalen bijvoorbeeld. maar ookzeepdoekjes en een reisset, want tsja we willen wel een beetje relaxed in het vliegtuig zitten. gisteravond mitchell nog gebeld hoe je online in kon checken en ook dat is uiteindelijk gelukt! we zitten achterin het vliegtuig bij het raam dus dat is super.

op dit moment zitten we hier in onze tjappiereisoutfit te wachten op onze taxi (vader Yanniek) naar Frankfurt.

aangezien we om 02.00 uur aankomen in Ho Chi Minh zullen jullie niet meteen bericht krijgen.

voor nu een dikke zoen en ook jullie een fijne vakantie toegewenst!

Welkom op mijn Reislog!

lieve mensen!

De Groeten uit Vietnam(Ho Chi Minh)

hier kunnen jullie op dehoogte blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waarwe zijnen wat we gedaan hebben! Meer informatie overons en de reis vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!