yanniekendionne.reismee.nl

troubles in paradise

tja en dat mag je de grens niet over.

na een boottocht van 8 uur door de mekong kwamen we aan in cambodja. ondertussen hebben we slangenalcohol met dooie vogel gedronken en kokosnotentoffees gegeten. eenmaal pnhom penh aangekomen, zijn we naar het park gegaan langs de rivier en hebben daar lekker gegeten en in de avond met de locals gesport(dat wil zeggen dansen in het park). de dag erna zijn we naar de Choeung Ek Killing fields geweest met de tuk tuk en daarna naar S-21 waar de gevangenen van Pol Pot gevangen gehouden werden, het was heel indrukwekkend.

in de middag hebben we onze busreis vervolgd naar Siem Reap en daar hebben we in de avond de night market bezocht. de ochtend erna zijn we om 8.00 naar Ankor vertrokken en hebben daar alle boeddhistische en hindoeistische tempels gezien, in de middag zijn we naar de grootste tempel geweest(helaas regende het toen heel erg). in de avond hebben we een Apsara show bezocht en lekker gegeten. verder waren Rik en Jonas(twee klasgenoten van Yanniek) ook in Siem Rea. helaas hebben we ze door wat miscommunicatie niet meer gevonden. wel hebben we de pubstreet gevonden dus het werd heerlijk grappige avond met wat Belgische jongens.

vandaag de bus terug genomen naar Pnhom Pen en er achtergekomen dat we niet door kunnen naar HCMC omdat Dionne een Single entry visum heeft. heel vervelend want we hadden nog gevraagd of we dat aan de grens konden regelen en dat was zogenaamd mogelijk. het allerfijnst is dat onze gids in Ankor vertelde dat Cambodja en Thailand op het punt van vechten staan, dus opzich willen we wel weer weg hier. t schijnt dat er een tempel is bij de grens van Thailand die volgens het werelderfgoed op de lijst moet maar van Thailand mag hij niet op naam van Cambodja staan... dus dan gaan we met zijn allen vechten toch? logisch!

positief is dat we wel gratis in het hotel kunnen verblijven omdat we de man van de tour een schuldgevoel hebben aangepraat, hihi.!

allemaal een dikke zoen en we bellen!

The Dutch Ladies @ Vung Tau

voor meer informatie bekijk het vietnamese nieuws op tv of in de krant.

hahaha het food festival was echt geweldig. we kwamen een dag van te voren aan en werden ingechecked in het hotel en kregen een tour + diner. de dag erna om 7 uur op om bitterballen, erwtensoep en rodekool te maken. vanaf 5 uur ging de booth open en begon de invasie van Vietnamezen, echt gekkenhuis--> geduw getrek en geschreeuw. iedereen vond ons eten echt super lekker en we waren de enige blonde mensen in heel Vung Tau dus een leuke bezienswaardigheid., Yanniek moest het Nederlandse meisjes pakje aan om in de openingsceremonie de bloemen te ontvangen voor Nederland en na de ceremonie heeft dionne iedereen verteld dat de Dutch Lady aanwezig was(zwaar bekend van de melk in vietnam), dus... twee uur en 500 foto's en tv opnames verder waren de Nederlanders op het festival beroemd. nog 4 uur later waren we berucht, hahaha. er was een super tof feest op de beach club van het duurste hotel daar, aan het strand met zwembad erbij. uiteraard vonden wij het echt een super goed idee om in dat zwembad te springen met onze niet geheel nuchtere hoofden. geweldig gelachen, helaas hebben ze de 5 dagen daarna de tent moeten sluiten omdat de krant een artikel had geschreven over escalaties tijdens het feest hahaha, vandaar het beruchte.

in iedergeval het waren vijf geweldige dagen, we hadden nederlandse muziek in de booth, dus zelfs toen we geen eten meer hadden was het druk bij ons vanwege onze performances als Dutch Ladies en zang/danstalenten haha. elke dag had Yanniek een fotoshoot van ongeveer 3 uur en de laatste dag is dionne er ook bij gekomen omdat Yanniek gek werd. ook hebben we als nederlandse afgezanten meegelopen in de Carnavalsoptocht(met het lied: op een onbewoond eiland= idee van Yanniek, was iedereen vet blij mee). en de laatste dag bereikte onze beroemdheid zijn top toen we niet eens meer normaal ergens wat konden eten zonder van onze plek gesleurd te worden voor een foto(wat weer resulteerde in tienduizend andere na-aap vietnamezen die ook op de foto wilden). we hebben trouwens ook nog een nacht in het beste hotel in vietnam geslapen, dionne kan er wel aan wennen maar yanniek wordt een propje van die hotels.;)

nu zijn we terug in HCMC en echt compleet verrot. 5 dagen lang van 8 tot 02.00 was best vermoeiend.

morgen naar de Mekong en Cambodja!

heel veel liefs en we bellen, Xx

Dionne en Yanniek op avontuur.

en wat voor een avontuur!

na Hoi An zijn we met de taxi naar Danang gegaan en hebben daar twee motors gehuurd. Bach ma National Park, een park ongeveer 60 km verderop, was de bestemming. dus,.. wij op zoek naar een kaart want anders konden we wel eens in China terechtkomen.kaart check, drinken check, eten check, motors check.

na ongeveer 1 uur rijden ergens boven in de bergen gaat de band van de motor van Yanniek lek. tja, en daar sta je dan op een bergpaszonder enige kennis van motors. haha gelukkig had Dionne net vrienden gemaakt met twee vietnamese jongens dus die gingen ons wel even helpen. na eerst een kwartier gechilled te hebben werd de band gemaakt.

een half uur later waren we van de berg af, maar was de band ook weer lek. dus wij weer naar een hutje toe en de band werd weer gemaakt.

10 minuten later..band lek! toen waren we wel klaar met dat avontuur dus hebben we een motor laten staan en zijn we met zijn tweeen en twee volle backpacks de laatste bergen over gegaan. gelukkig kwamen we nog voor het donker in het national parc aan en konden daar nog mooi een kamer krijgen. 's nachts niet normaal eng, lopen er allemaal beesten over het dak, echt niet dat wij lekker sliepen die nacht. in de ochtend om 8 uur vertrokken om de pelgrimstocht de berg op te maken. de tocht omhoog was 19 km en wij zijn tot 16 km gekomen en toen blijven hangen bij een familie om te eten. staart van een of ander bosbeest, levers, grasjes, takjes en andere dingen stonden op het menu. oja en vissekop niet te vergeten., uiteraard ging ook de sterke alcoholische (geen idee wat) drank rond en als gasten mochten wij eerst...wat een feest ..hahaha. helaas ging het op de terugweg regenen, en na 7 uur en 35 km verder waren we dan ook helemaal verrot. jammer alleen dat het nog 3 uur op de motor terug was. de man van de motor was blijkbaar die ochtend gekomen om hem op te halen dus die stond te wachten tot wij het aanwezen. uiteindelijk zijn we op 3 motors teruggegaan met een windkracht van 8. gaat die kerel een dijk op die doodloopt. waait hij van zijn motor. hahahaa..jammer alleen dat Yanniek achter hem aan was gereden dus die vloog ook bijna weg.

nu zijn we weer in HCMC na een treintocht van 16 uur, in een trein waar de kinderen op de vloer piesen en de volwassenen er daarna rustig in gaan slapen. volgens joke en wieger stonken we ook een uur in de wind hahaha.

p.s. Hue hebben we dus niet meer gehaald, maar het national park was meer dan de moeite waard.!

xx

a Hell of a trip to Hoi an

twee dagen geleden zijn we uit Nha Trang vertrokken, of in iedergeval dat was de bedoeling.. we hadden eten en drinken gekocht voor in de bus, uitgecheckt bij het hotel en de backpack weer op gedaan. komen we daar bij het Cinh cafe, staan we niet op de lijst. na 6 dagen Nha Trang hadden we het wel gehad daar dus dat was een flinke domper. we hebben tegen die man gezegd dat hij het maar moest regelendesnoods zouden we op de grond gaan liggen. na een uur lang gedoe, mochten we dan op de grond zitten. ( de reis duurde twaalf uur en begon om 8 uur in de avond).je begrijpt wel dat we daar een beetje brak van waren gister. dus eerst even een hotel gezocht en toen toch maar een gat in de dag geslapen. gistermiddag hebben we een tour gedaan door de oude stad en even ergens gegeten. Oja, en we hebben kleren laten maken hihihi, heel erg maar ze zijn wel heel leuk geworden. Hoi An staat namelijk bekend om zijn Tailors en tsja we moesten wel een beetje cultuur proeven natuurlijK! haha, maar goed, vandaag nemen we de taxi naar Danang en vandaaruit een bus naar het National parc, hier zullen we twee dagen blijven en een pelgrimstocht maken (met de monniken) de berg op naar het klooster. zaterdag nemen we de trein terug naar HCMC.

een dikke zoen!

laatste dag in Nha Trang

jonkies,

het is hier geweldig, we zijn vandaag met de taxi naar de Ba Ho falls geweest, geweldig mooi. midden in de bergen en helemaal in de jungle. we hebben een tocht gemaakt van 1 uur over allemaal rotsen en op sommige plekken doodeng en heel hoog, verder stormde en regende het lekker dus we waren soaking wet. maar t was de moeite waard, want eenmaal boven was het uitzicht echt prachtig mooi. yanniek is nog een stuk verder geklommen maar het werd daar wel erg moeilijk . eenmaal weer beneden stond de taxi nog op ons te wachten al hadden we gezegd dat we terug gingen liften. dus wij hebben de chauffeur met een tekeningetje duidelijk gemaakt dat we eerst nog een stuk wilden lopen voordat we verder zouden gaan rijden. hij snapte het niet. dus wij lopen en hij erachteraan karren. onderweg kwam er een manop een moterbike en die zei dat we achterop moesten gaan zitten, echt super aardig.

morgen gaan we door naar Hoi An en daar gaan we een aantal dagen in een national park rondtrekken en een dagje Hoi An zelf doen. waarschijnlijk hebben we daar geen internet dus waarschijnlijk wat minder berichten vanuit vietnam!

een dikke zoen vanuit Nha Trang

p.s. uiteraard het voetbal gekeken in de kroeg maar ja daar zullen we geen woorden aan vuil maken.;)

de partyhoofdstad van Vietnam!

Xin Tjau!

we zijn aangekomen in de partyhoofdstad van vietnam, Nha Trang. eergisteravond hebben we engelse jongens en een zwitsersstel ontmoet in de Red Aple club(backpackerscafe) en we zijn met zijn allen op zoek gegaan naar een discotheek,. de Lodge discotheque is een echte aanrader haha, we kwamen daar binnen en er waren alleen maar locals. het was echt een super mooie club waar iedereen zijn eigen tafel had en er stond fruit en flessen zware drank op bijna elke tafel.we hebben gedanst met de vietnamezen die serieus nog veel debieler kunnen dansen dan wij, en we hebben het echt geprobeerd. wat een grap! we kregen ook de hele tijd drank aangeboden maar helaas dronken zij ons eerder onder de tafel dan wij hen. na een tijdje begonnen ze ook kong fu moves te vertonen en toen werden we een beetje bang haha. snachts hebben we gezwommen in de zee! lekker skinny dippen hahahaha

gisteren de hele dag lekker op het strand gezeten en in de avond ook ons eten mee genomen en op zijn vietnamees klaar gemaakt op het strand. in de nacht weer gezwommen en daarna op tijd naar bed omdat we vandaag een boottrip doen. hier is het nu bijna 9 uur. we gaan snorkelen en de eilanden bezoeken en vanavond is er een fullmoonparty on the beach.

kusjes Yanniek en Dionne

Mui Neh

lieve mensen,

we hebben er echt gee woorden voor hoe mooi de reis tot nu toe al is.

we hebben eerst 5 uur in de bus gezetenvoor we in Mui Neh aankwamen, maar het was de moeite waard. stel je voor: een onbewoond eiland met palmbomen, melk uit een kokosnoot, kilometers lang wit strand, en een zee die zo warm is dat je er de hele dag wel in kan zitten.

oke er waren een paar vietnamezen maar dat kon de pret niet drukken! wat heerlijk zeg. we zaten in een super relaxed huisje met airco een tv en twee tweepersoonsbedden,. oja, en een privestrand met palmbomen! in de avond een beetje sterren kijken en over het strand lopen, net als de vietnamezen een beetje chillen en uiteraard wakker blijven voor het voetbal! super leuk in de pogobar waar allemaal backpackers kwamen. dus daar zaten we dan, met onze cocktail en onze voeten in het zand, onder de sterren voetbal te kijken. wat wil je nog meer, veel chiller kon het toch niet worden. uiteraard won nederland en toen hebben we gezellig met de andere nederlandse backpackers na zitten drinken op de zitzakken. het was trouwens heel leuk, want we hadden die jongens de vorige keer met voetbal in ho chi minh ook al ontmoet dus dat was heel gezellig.

de dag erna zijn we naar de sand dunes geweest, we zijn met zijn 4en gegaan en hebben een jeep gehuurd. eerst de fairy stream door, (10 cm warm water en dat in de volle zon) tijdens dat uur hebben we allemaal een zonnesteek en een verbrande kop gekregen, maar het was wel mooi. T shirts werden kapot gescheurd en om ons hoofd gebonden zodat we er uitzagen als nomaden.

heel toepasselijk aangezien we daarna naar de woestijn gingen. serieus nog nooit zoiets indrukwekkends gezien. midden in vietnam lag een woestijn, met een oas en al. de foto's kunnen het hopelijk duidelijker laten zien.

na die dag zijn we met zijn allen naar de pogo gegaan voor friet met hamburger,. we hadden echt even heel veel zout nodig.

vandaag hebben we de bus naar Nha Trang genomen en hier zullen we ook tot de finale blijven, we gaan een boottrip maken naar de eilanden en de bergen in. verder ook even lekker op het strand liggen en de tempels bekijken.

een hele dikke zoen en tot snel!

laatste dag in Ho Chi Minh

lieve mensen,

vandaag is ons laatste dagje in Ho chi Minh voor een tijdje. we zijn gistermiddag nog naar een weeshuis voor disabled children geweest, en het was echt verschrikkelijk zielig. er liggen daar kindjes die in de steek zijn gelaten omdat ze het agent orange syndroom hebben. kinderen waarvan de benen en armen het niet meer doen en die dus de hele dag op bed liggen en alleen aandacht krijgen wanneer er eten naar binnen wordt gepropt of wanneer ze verschoond worden. verder is er niemand die langskomt of met ze speelt. een kindje was blind en lag in zijn bed en toen ik (yanniek) zijn handje pakte, trok hij zich omhoog sloeg zijn armen en benen om me heen en liet me niet meer los. echt hartverscheurend.

in de avond zijn we in de compound van de rich peoples geweest, oa de nederlandse consul woont daar in een vila van 10.000 euro per maand. we hebben daar heerlijk gegeten aan de rivier (ZALM!).

vandaag zijn we vroeg opgestaan om nog wat bij het consulaat af te leveren. daarna hebben we op zo'n chill fiets een tour gemaakt door chinatown en daar de markten en tempels bezocht. echt heel erg mooi. op die markten zijn tijgerpenissen en andere lekkere?? dingen te verkrijgen.

uiteindelijk wilden onze gidsen ons nog een oor aan naaien door een dubbel zo hoog bedrag te noemen, maar we zijn ondertussen redelijk thuis in de manier van doen hier, dus dat ging mooi niet door!

dit zal voorlopig ons laatste berichtje zijn omdat we morgen om half 8 in de ochtend vertrekken naar Mui Neh en vandaar uit door naar Nha Trang, Hoi An en Hue.